מי אנחנו

האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל היא הגוף המייצג את ציבור הסוכרתיים סוג 1 בארץ. האגודה הוקמה כמלכ"ר בשנת 1983 ע"י הורים לילדים החולים בסוכרת סוג 1, כשלוחה של קרן המחקר העולמית לסוכרת מסוג 1, ה-JDRF, שבסיסה בארה"ב. ל-JDRF יש שלוחות באוסטרליה, קנדה, הולנד, דנמרק ואנגליה, והיא הגוף הגדול ביותר העוסק במימון מחקרים בנושא סוכרת סוג 1 ברחבי העולם.

בימים בהם הרפואה היתה סמכות שאין עליה עוררין ומסגרת דלה במתן אינפורמציה, הצליחה קבוצה של הורים נחושים למצוא פתרונות ולהאיר את העולם החשוך של הסוכרת. אותה קבוצה הכניסה אור ואיכות חיים לעולמם של אלפי ילדים סוכרתיים ותקווה אמיתית למשפחותיהם.

קראו עליהם כאן

בנוסף למטרה הראשית של הארגון הבינ"ל – קידום המחקר, עוסקת האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל באופן נרחב ברווחת הסוכרתיים. האגודה מחברת בין ילדים, בני נוער ובוגרים סוכרתיים מסוג 1 הפזורים ברחבי הארץ ופועלת ליִיצוג האינטרסים שלהם בפני גופים פרטיים, ממשלתיים וציבוריים, ולתמיכה בהם ובבני משפחותיהם בהתמודדות היומיומית עם המחלה. כיום מונה האגודה אלפי חברים.

הועד המנהל של האגודה מורכב מסוכרתיים סוג 1 בוגרים ומהורים לילדים סוכרתיים, הפועלים בהתנדבות על מנת לשפר את חייהם של חולי סוכרת נעורים בישראל ולהגביר את המודעות למחלה.

חבר הנאמנים של האגודה כולל כ-25 חברים, מן הבכירים והמובילים במשק ובחברה הישראלית, אשר נרתמו למען מציאת מרפא לסוכרת נעורים ומסייעים לקדם את מטרות האגודה. כיושב ראש חבר הנאמנים של האגודה מכהן יונל כהן, מנכ"ל ‘מגדל’ חברה לביטוח, וכנשיא האגודה – ליאון קופלר, בעליה של רשת ‘סופר פארם’.